Suomen Internet-yhdistys ry

Suomen Internet-yhdistys ry (SIY) perustettiin 1994 “levittämään tietoutta internetistä ja sen käytöstä”, minkä tehtävän ajankohtaisuus on vain lisääntynyt internetin ja sen merkityksen kasvun myötä, sekä Suomessa että maailmalla.

SIY:n toimintaan kuuluu pienimuotoisten seminaarien ja koulutustapahtumien järjestäminen jäsenilleen sekä lausuntojen antaminen toimialan lainsäädäntöhankkeisiin. SIY on myös yksi vuosittain järjestettävän Suomen suurimman internetin hallintoa käsittelevän Finnish Internet Forum -tapahtuman pääjärjestäjistä.

Kansainvälisellä tasolla SIY on toiminut Internet Societyn (ISOC) maaosastona (chapterina) vuodesta 1999 alkaen. ISOC:in kansainvälisen periaatteen mukaisesti myös ISOC Finlandin jäseneksi on mahdollista liittyä, mutta ISOC Finlandin jäsenyys ei oikeuta osallistumaan Suomen Internet-yhdistyksen jäsentilaisuuksiin. Suositeltavaa on että internetistä sekä sen hallinnosta kiinnostuneet liittyvät jäseniksi molempiin.

SIY on myös toiminut internetin nimi- ja osoitehallinnosta vastaavan Internet Corporation for Assigned Names and Numbers -organisaation (ICANN) internetin käyttäjiä edustavan At Largen suomalaisena jäsenenä vuodesta 2003 alkaen.

The Finnish Internet Association

The Finnish Internet Association (SIY) was founded in 1994  with the mission “to disseminate information about the Internet and its use”. This task is now even more timely as the Internet and its importance have grown both in Finland and in the world at large.

SIY organizes seminars for the members and gives comments regarding internet related national bills. SIY is also one of the major organizers of the biggest annual internet governance related event in Finland, the Finnish Internet Forum.

On the international level, the Finnish Internet Association has been active as the Finnish chapter of the Internet Society (ISOC) since 1999 and as the At-Large Structure (ALS) of Finland of the Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) since 2003.

All SIY events are for SIY members only so it is highly recommended to apply for both ISOC Finland and SIY memeberships.